Οικονομία
Στο -37,2% οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην Ελλάδα


ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
09 ΙΟΥΛ. 2020 21:46
Είναι, βέβαια, και ο τουρισμός που δεν θα βοηθήσει καθόλου φέτος. Το ίδιο αρνητική, παραμένει η κατάσταση τόσο στα φορτηγά, όσο και σε μοτοσυκλέτες και λεωφορεία.
Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα, έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2020
Ιούνιος 2019
Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά
8.249
13.133
-37,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
786
814
-3,4%
Καινούργια λεωφορεία
19
46
-58,7%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 κ.εκ.)
4.889
5.097
-4,1%
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020
Ιανουάριος – Ιούνιος 2019
Μεταβολή
Καινούργια επιβατικά
36.570
65.557
-44,2%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)
3.500
4.239
-17,4%
Καινούργια λεωφορεία
144
267
-46,1%
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)
15.552
19.080
-18,5%
Επίσης, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στις κατηγορίες αμαξωμάτων επιβατικών, δείχνει ότι τα SUV κατέχουν το 45,2% της αγοράς, με συνεχώς ανοδική τάση, ενώ ακολουθούν τα supermini μοντέλα (Β) και τα μικρομεσαία αμαξώματα (C).
Κατηγορία αμαξώματος
Ιούνιος 2020
Ιούνιος 2019
Διαφορά
Ιανουάριος – Ιούνιος 2020
Ιανουάριος – Ιούνιος 2019
Διαφορά
A
7,5%
18,3%
-10,8
8,9%
16,6%
-7,7
A-SUV
1,4%
1,4%
+0,0
1,7%
1,5%
+0,2
A TOTAL
8,9%
19,7%
-10,7
10,6%
18,1%
-7,5
B
28,3%
35,9%
-7,6
28,9%
34,6%
-5,7
B-SUV
17,9%
11,0%
+6,8
18,1%
10,7%
+7,4
B TOTAL
46,2%
46,9%
-0,7
47,0%
45,3%
+1,7
C
15,7%
11,9%
+3,8
13,5%
13,2%
+0,2
C-SUV
23,6%
15,3%
+8,3
22,3%
16,9%
+5,4
C TOTAL
39,3%
27,1%
+12,1
35,8%
30,2%
+5,7
D
1,2%
1,1%
+0,1
1,4%
1,3%
+0,1
D-SUV
2,7%
2,3%
+0,4
2,6%
1,9%
+0,7
D TOTAL
3,9%
3,4%
+0,5
4,0%
3,2%
+0,8
E
0,2%
0,2%
+0,0
0,2%
0,3%
+0,0
E-SUV
0,3%
0,1%
+0,1
0,3%
0,2%
+0,1
E TOTAL
0,5%
0,3%
+0,2
0,5%
0,5%
+0,1
F-G
0,0%
0,1%
+0,0
0,0%
0,0%
+0,0
F-G-SUV
0,1%
0,1%
+0,0
0,1%
0,1%
+0,0
F-G TOTAL
0,2%
0,2%
+0,0
0,2%
0,2%
+0,0
SPORTS
0,2%
0,2%
+0,0
0,2%
0,2%
+0,0
MPV
0,2%
0,2%
+0,0
0,1%
0,3%
-0,1
MPV-M/COMBI
0,7%
2,0%
-1,3
1,5%
2,1%
-0,7
100,0%
100,0%
+0,0
100,0%
100,0%
+0,0
(Εκ των οποίων SUV
46,0%
30,3%
+15,7
45,2%
31,3%
+13,9)
Τώρα, ως προς το καύσιμο, τα υβριδικά μοντέλα, με κινητήρες κυρίως βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, κερδίζουν έδαφος, σε σχέση με τα κλασικά βενζινοκίνητα, ενώ άνοδο παρουσιάζουν τα πετρελαιοκίνητα.
Ιανουάριος –
Ιούνιος 2020
Ιανουάριος –
Ιούνιος 2019
Διαφ. %
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘20*
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘19*
Διαφ. %
Βενζίνη
56,7%
68,7%
-12,0
52,3%
57,2%
-4,9
Πετρέλαιο
27,6%
25,2%
+2,4
29,9%
33,2%
-3,3
Υβριδικά (HEV)
12,9%
4,3%
+8,6
9,4%
4,8%
+4,6
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)
1,0%
0,4%
+0,6
6,8%
2,5%
+4,3
Φυσικό αέριο
(bi-fuel)
1,7%
1,0%
+0,8
1,6%
2,3%
-0,7
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Εξάλλου, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:
Μάιος 2020
Μάιος 2019
Διαφορά
Ιανουάριος – Μάιος 2020
Ιανουάριος – Μάιος 2019
Διαφορά
ΕΕ
581.161
1.217.259
-52,3%
3.331.715
5.692.828
-41,5%
ΕΕ 14
515.851
1.078.841
-52,2%
2.928.636
5.068.929
-42,2%
ΕΕ + EFTA
603.565
1.260.449
-52,1%
3.461.589
5.890.360
-41,2%
Ελλάδα
4.497
13.832
-67,5%
28.321
52.424
-46,0%
Πηγή: M.sport24.gr