Connect with us

Οικονομία

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανησυχία για κινεζικό «τσουνάμι» στην ευρωπαϊκή αγορά

Προς το παρόν, δεν είναι παρά ένα κυματάκι, όμως, ενδεχομένως, να αποτελεί τον προάγγελο ενός παλιρροϊκού κύματος.

Η κινεζική start-up Aiways θα είναι τον Ιούλιο η πρώτη που θα παραδώσει αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Περί τα 500 μοντέλα της U5 θα φθάσουν στην Κορσική για να υπηρετήσουν τους τουρίστες την καλοκαιρινή σεζόν. Τα 4Χ4 (SUV) είναι πλήρως ηλεκτρικά και θα ενοικιάζονται από την Hertz.

Με το U5, που παρουσιάσθηκε πέρυσι στο σαλόνι της Γενεύης, η Aiways θέλει να ανταγωνισθεί τα αυτοκίνητα των μεγάλων εταιρειών, ακολουθώντας το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla, αλλά με μειωμένες τιμές. «Κατασκευάζουμε ένα αυτοκίνητο σαν το Audi e-tron , αλλά στην μισή τιμή», δήλωσε ο διευθυντής Διεθνών Σχέσεων της κινεζικής start-up Αλεξάντερ Κλόουζ.

Η Aiways, που ιδρύθηκε το 2017, εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Ρόλαντ Γκάμπερτ, του γερμανού σχεδιαστή του Audi Quattro, βετεράνου αγώνων στην δεκαετία του 1980. Το εργοστάσιό του στο Σανγκράο της βορειο-ανατολικής Κίνας του εξασφαλίζει μία βάση παραγωγής χαμηλού κόστους και αρχικής δυναμικότητας 150.000 μονάδων που μπορεί να διπλασιασθεί.

Η Aiways, που έχει ως στόχο την πώληση χιλιάδων οχημάτων ετησίως στην Ευρώπη, άνοιξε τις παραγγελίες για την Γερμανία και την Νορβηγία την άνοιξη. Θα ακολουθήσουν το φθινόπωρο η Δανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Ελβετία. Το οικογενειακό της μοντέλο διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και η τιμή του τοποθετείται ανάμεσα στα 35.000 και 40.000 ευρώ.

«Αναμφίβολα υπάρχει καχυποψία απέναντι στα κινεζικά προϊόντα», παραδέχεται ο Αλεξάντερ Κλόουζ. «Αλλά κοιτάξτε τα κινητά τηλέφωνα που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ευρώπη…στην μεγάλη τους πλειονότητα είναι κατασκευασμένα στην Κίνα», λέει.

Στις αρχές του Μαΐου, και δεύτερος κινεζικός όμιλος, η BYD (Build Your Dreams), ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει φέτος ένα ηλεκτρικό SUV στην Νορβηγία, με την φιλοδοξία να απλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Κινεζικό τσουνάμι

Πολύ λίγο γνωστή στην Ευρώπη, η BYD είναι ωστόσο ένας από τους «ηγέτες» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον κόσμο, χάρη στην τεράστια εσωτερική αγορά της Κίνας. Ξεκίνησε από εταιρεία κατασκευής μπαταριών, τομέας στον οποίο εξασφάλισε κρίσιμης σημασίας τεχνογνωσία.

Στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων, ο όμιλος έχει κερδίσει σε σημαντικούς διαγωνισμούς στην Ευρώπη και έχει κατασκευάσει δύο εργοστάσια, στην Ουγγαρία και την Γαλλία.

Στραμμένοι προς την πρώτη στον κόσμο αγορά αυτοκινήτου, οι κινέζοι κατασκευαστές ήταν μέχρι σήμερα σχεδόν απόντες από την Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι κοινοπραξίες της κινεζικής αυτοκρατορίας ελέγχουν ευρωπαϊκές μάρκες όπως την Geely μαζί με την Volvo.

Οι ιστορικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν τώρα για τις νεόκοπες κινεζικές εταιρείες, αφού προηγουμένως όμως μετέφεραν επί σειρά ετών την τεχνογνωσία τους εγκαθιστώντας εργοστάσια στην Κίνα.

Ο πρόεδρος της Renault Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ έχει κατ΄επανάληψιν προειδοποιήσει για επικείμενο «κινεζικό τσουνάμι». Στην αγορά των ελαστικών, το μερίδιο των κινεζικών εταιρειών στην ευρωπαϊκή αγορά πέρασε από το 5% στο 30% μόνο τα τελευταία έξι χρόνια, ανάμεσα στο 2012 και το 2018. «Στην αγορά του αυτοκινήτου περιμένουμε τώρα κάτι ενδεχομένως ανάλογο», προειδοποιεί ο πρώην επικεφαλής της Michelin.

Η άφιξη στην Ευρώπη των πρώτων κινεζικών αυτοκινήτων συμβαίνει την στιγμή που τίθενται σε ισχύ δρακόντειοι περιβαλλοντικοί κανόνες, κυρίως το πλαφόν των 95 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο, που αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιταχύνουν την στροφή με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στόχος: μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της κλιματικής αλλαγής.

Η Κίνα εξασφάλισε πολύ νωρίς δίκτυο παραγωγής μπαταριών, που αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο της αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με το τέλος του θερμικού κινητήρα πέφτει ο κύριος φραγμός που προστάτευε τους ιστορικούς κατασκευαστές την στιγμή που είναι αποδυναμωμένοι λόγω της κατάρρευσης της αγοράς εξαιτίας της κρίσης της επιδημίας Covid-19.

«Στην ηλεκτροκίνηση, υπάρχει επανεκκίνηση της αγοράς. Τελικά, οι ιστορικές μάρκες είναι αναγκασμένες να αποδείξουν την αποτελεσματικότητά τους»,λέει ο Γκιγιόμ Γκρουνέλ, υπεύθυνος του τομέα του αυτοκινήτου στην εταιρεία συμβούλων Deloitte. «Μία κινεζική βιομηχανία που σήμερα ξέρει να κατασκευάζει αυτοκίνητα, που διαθέτει νομιμοποίηση και μία αλυσίδα αξίας στην παραγωγή μπαταριών πρέπει να αντιμετωπίζεται με πολύ μεγάλη σοβαρότητα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πηγή: Skai.gr

Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Covid191 έτος πρίν

Οι Ασθενείς Με COVID-19 Διατρέχουν Αυξημένο Κίνδυνο Για Ανάπτυξη Καρδιαγγειακών Νοσημάτων

Κόσμος2 έτη πρίν

Politico: Η Γερμανία παραβίασε την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη με τα εμβόλια και η Κομισιόν της δίνει άφεση

Αθλητικά2 έτη πρίν

Οπαδοί του ΠΑΟΚ στην προπόνηση στην Τούμπα: Τα “έψαλλαν” στους παίκτες, ζήτησαν στήριξη σε Γκαρσία

Κόσμος2 έτη πρίν

Εισβολή στο Καπιτώλιο: Συνέλαβαν τον άντρα που έκλεψε το αναλόγιο της προέδρου της Βουλής

Covid192 έτη πρίν

Κορωνοϊός -Λέσβος: Στους 36 οι νεκροί της πανδημίας – Τρεις νεκροί από χθες το βράδυ

Ελλάδα2 έτη πρίν

Κορωνοϊός: Παράταση ΝΟΤΑΜ για πτήσεις εσωτερικού έως 18 Ιανουαρίου

Ελλάδα2 έτη πρίν

Σούπερ μάρκετ: Το ωράριο λειτουργίας μέχρι τις 11 Ιανουαρίου

Ελλάδα2 έτη πρίν

Κορονοϊός: Εκεί εντοπίζονται τα 800 νέα κρούσματα του 24ώρου

Covid192 έτη πρίν

Κορονοϊός: 800 νέα κρούσματα και 32 νεκροί σήμερα 09/01

Ελλάδα2 έτη πρίν

Voucher 200 ευρώ για τάμπλετ, λάπτοπ: Ξεκινά η διαδικασία

Χωρίς κατηγορία3 έτη πρίν

Νέο ΛΑΘΟΣ σε ανάρτηση του Π. Πολάκη. Το ρήμα “κωλώνω” παράγεται από τον κώλο και όχι από την Κολωνία κ. Πολάκη

Χωρίς κατηγορία3 έτη πρίν

Απαγωγή Μαρκέλλας: Φρικτές οι περιγραφές της 33χρονης για όσα έκανε στη 10χρονη

Κοινωνία3 έτη πρίν

Μαρκέλλα: «Tη χάιδεψε, όπως χαϊδεύεις ένα παιδάκι που το αγαπάς» λέει ο δικηγόρος της 33χρονης (videos)

Χωρίς κατηγορία3 έτη πρίν

«Έφυγε» στη διάρκεια της γέννας η μεγάλη αντίπαλος της Κορακάκη, Μπομπάνα Βελίτσκοβιτς

Lifestyle2 έτη πρίν

The Voice – Μυρτάλη Νομικού: Όσα δεν ξέρεις για την κόρη του εφοπλιστή Λουκά Νομικού και της καλλονής Υβόννης Ζαχαρίου (pics,vid)

Ελλάδα3 έτη πρίν

ΣΟΚ η κατάθεσή της 33χρονης, «της έδωσα τρία Ζάναξ και έβαλα στα δόντια της κοκαϊνη» – Να την σώσει ήθελε επιμένει ο συνήγορός της

Ελλάδα2 έτη πρίν

«Έπεσε» το δίκτυο της Vodafone – Προβλήματα σε πολλές περιοχές

Χωρίς κατηγορία3 έτη πρίν

Σάλος από τις καταγγελίες Κούγια για παρέμβαση πασίγνωστου επιχειρηματία στην υπόθεση. Εξιτήριο πήρε η 10χρονη. (pics – video)

Αθλητικά2 έτη πρίν

Φουλ για φούντο η Νότιγχαμ: Νέα ήττα και 21η στη βαθμολογία

Lifestyle3 έτη πρίν

Θυμάσαι την πρώην του ΣΕΦΕΡΛΗ! Τρομερό ΤΟΥΜΠΑΝΟ! Δες την πως είναι σήμερα!

trending